Domanda per quei che ga voia de risponder....

Vedere l'argomento precedente Vedere l'argomento seguente Andare in basso

Domanda per quei che ga voia de risponder....

Messaggio Da nonapicia il Mar 18 Ago 2009 - 13:21

Spero che se possi far sta domanda senza provocar "casin".....
Cossa pensè dela proposta de insegnar el dialeto a scola? Rolling Eyes :clown:
nonapicia
aspirante capitano de coperta

Numero di messaggi : 1897
Occupazione/Hobby : star in pase, far qualche foto e leger

Tornare in alto Andare in basso

Re: Domanda per quei che ga voia de risponder....

Messaggio Da el gran coboldo il Mar 18 Ago 2009 - 14:37

Bondì,penso che no xe un idea che se possi far,che tipo de dialeto bisognassi insegnar?, vedo anche in questo forum e altri, certe maniere de propor el dialeto che xe tuto una ridada.Se trova "vizili del fuoco" e i veci pompieri dove li metemo.E questo de doprar sempre la zeta al posto de altre consonanti xe una miniera: in franzese,zornada,zenerazion,lezendo,gavevo zità.........
gò messo solo un pochi de esempi de come la gente quando no conossi la parola in triestin la ciol pari pari dela lingua e la triestiniza.Bastassi doprar el dialeto e la lingua dove che se devi,in strada parlando tra de noi va più che ben el dialeto,la lingua bisogna impararla a scola.Me vien de rider (per no pianzer) co incontro qualche amico che con mi el parla triestin e coi fioi o nipoti in lingua, tra questi xe 2 noni che ghe dà una man al teatro dei salesiani in dialeto e coi nipoti parla (ghe par a lori) in lingua.E più dele volte xe una forma de snobismo.Con stà gente me diverto a doprar el famoso "quando che", no passa un secondo che me riva la risposta:in italian no se disi "quando che" e alora ghe digo che stago parlando in dialeto, e che và più che ben.Me contento se la zente parla in dialeto in strada,perchè insegnarla a scola venissi fora un gran casin.
Zerchemo de doprarlo noi el dialeto sempre e pertuto e no stemo farse condizionar de qualche finoto (che dopo xe quel che spara le più grosse castronade)
Questo xe el Cobpensiero sul dialeto
el gran coboldo
primo uficial

Numero di messaggi : 363

Messaggio Da Giacomin il Mar 18 Ago 2009 - 14:53

Più che el dialeto a scola i dovessi insegnarghe meio l'italian, perchè sti fioi (e no solo Evil or Very Mad ) quando i scrivi i dopra el "linguagio" de sms Evil or Very Mad ....xchè, 6 andato, e altri obrobri che i dopra anche a scola :xs:

http://www.rovinj-apartman-soni.com/
Giacomin
Armator

Numero di messaggi : 2581
Occupazione/Hobby : colaudator de poltrone, divani e materassi vari

http://triestin.forumattivo.com

Messaggio Da borin il Mar 18 Ago 2009 - 14:58

borin

Numero di messaggi : 1519

Messaggio Da Ospite il Mar 18 Ago 2009 - 15:15

Voleria proprio veder chi che se cioleria la responsabilità de codificar el dialeto de insegnar a scola! Ga ragion el G.C. : bisogna che la gente la pianti de afetar l'italian coi fioi in famiglia (e che italian.... ) per dopo babar in dialeto fora de casa: la miglior scola de dialeto xe la famiglia, no la scola, perchè tanto i fioi i lo impara lo stesso fora de scola. Del resto me ricordo che gavevo professori che, fora del ambiente scolastico, i usava tranquilamente el dialeto anche con noi e nissun ghe trovava niente de mal. Lassemo perciò perder sta monada de far studiar el dialeto a scola, chè dopo magari chi che no ghe va de studiar cori anche el ris'cio de disimpararlo!!

Ospite
Ospite

Messaggio Da nonapicia il Mer 19 Ago 2009 - 6:59

Giacomin ha scritto:Più che el dialeto a scola i dovessi insegnarghe meio l'italian, perchè sti fioi (e no solo Evil or Very Mad ) quando i scrivi i dopra el "linguagio" de sms Evil or Very Mad ....xchè, 6 andato, e altri obrobri che i dopra anche a scola :xs:

Ma se i prof ghe dassi l'insuficienza per quel linguagio, te se imagini cossa che diria i genitori? "Come si pemette???? Chi crede di essere lei???? Lei non sa chi sono io!!!!!!....... Evil or Very Mad
nonapicia

Numero di messaggi : 1897
Occupazione/Hobby : star in pase, far qualche foto e leger

Messaggio Da sum culex il Mer 19 Ago 2009 - 10:23

Questa la go intesa personalmente.
Spetavo l'autobus a una fermata e ghe iera anche una mama distinta con una picia che gaveva una bambolina in man. La ghe brontolava che no la la stia butar per tera e co stava rivando la coriera la mula mola la pupeta per tera e la mare: Ti evevo detto di stere attenta, adesso ingrumala ! Stè atenti, miga ingrumila!
A scola i ghe insegneria cussì? E se l'insegnante no xè de qua el devi prima studiar el nostro idioma? E con che acento? E se pur anche el dialeto fussi coreto, con inflesioni? Siciliane, Napoletane o altro? Savè o imagineve che dialeto che vien fora!
Ciao
sum culex
sum culex

Numero di messaggi : 1113
Occupazione/Hobby : foto/piante/bricolage

El Dialeto....

Messaggio Da bruno il Sab 22 Ago 2009 - 13:15

xe sai importante mantenerlo vivo.....fora delle aule..ma a scola come materia de insegnamento ..me par fruto de un zervel sai sai ma proprio sai malado!!
bruno
alievo de coperta

Numero di messaggi : 39

Messaggio Da guido bighelli il Dom 23 Ago 2009 - 20:46

Mi credo che'l dialeto se impara za de muleti, a casa e sopratuto per strada giogando coi altri fioi, per questo penso che sia inutile insegnarlo a scola.
Visto però che la domanda aludeva a no crear "casin" e che la xe ciaramente una domanda politica, mi digo, per quel che penso mi, che questa xe una pura e semplice provocazion dela Lega, come quela dele 20.000 dopiete pronte a sparar in Val Trompia e tante altre "sparade" del siur Bossi. E lù, intanto, el va avanti co' la sua politica.
Me fa specie veder che l'oposizion no rivi capir o no voi capir ste robe e che i giornai ghe dia tanto spazio a ste monade inveze de parlar dela crisi e de come che va veramente le robe de noi e sopratuto dei posti de lavor che se perderà ancora el prosimo autuno. Altro che legera ripresa!
Queste credo che sia le robe più serie de pensar. Altro che'l dialeto a scola o l'inno de Mameli se bisogna cantarlo
o fis'ciarlo!
guido bighelli

Numero di messaggi : 1630
Occupazione/Hobby : tuto e gnente

http://tacomaco40@gmail.com

Messaggio Da Contenuto sponsorizzato

Contenuto sponsorizzato

Vedere l'argomento precedente Vedere l'argomento seguente Tornare in alto

Permessi di questa sezione del forum: